TTDX W2K Different problem....

Get help, info, news and advice about the Transport Tycoon Deluxe patch.

Moderator: TTDPatch Moderators

Post Reply
Grootje
Engineer
Engineer
Posts: 8
Joined: 11 Mar 2003 16:25
Contact:

TTDX W2K Different problem....

Post by Grootje »

Hi,

I have the following problem with TTDX:

see file for screenshot.

i get a TTDLOADW.ovl application error...

I have w2K SP3 and use TTDpatch v 1.9 alpha 25

thanks
Attachments
screen shot
screen shot
TTDX w2k problem.jpg (49.95 KiB) Viewed 3520 times
User avatar
spaceman-spiff
Retired Moderator
Retired Moderator
Posts: 20634
Joined: 28 Jul 2002 07:08
Location: Belgium
Contact:

Post by spaceman-spiff »

Hi , can you post your config file ?
Well, back to work, lot's of it in the near future
Grootje
Engineer
Engineer
Posts: 8
Joined: 11 Mar 2003 16:25
Contact:

Post by Grootje »

//
// TTDpatch configuratiegegevens, automatisch gemaakt door TTDPatch -W.
//
// Opmaak van de opties is:
// optienaam = optiewaarde
//
// De "=" kan weggelaten worden, evenals de spaties.
// Op hoofdlettergebruik wordt niet gelet.
//
// Voor ja/nee [y/n] opties, kan de waarde zijn:
// yes, y, on, 1, no, n, off, 0
// Als de waarde weggelaten wordt, wordt ja aangenomen.
//
// Voor de opties met waarden [v], wordt het bereik gegeven in de
// beschrijving. Hier vind je ook de standaardwaarde die geldt als de waarde wordt weggelaten. De optie kan
// afgezet worden door hem een van de 'uit'-waarden te geven.
//
// Commentaarregels beginnen met een niet-alfabetisch teken.
//


// `ships' (-b) verhoogt het maximum aantal schepen. Bereik 1 - 240, standaard is 240.
ships 240

// `curves' (-c) maakt treinen sneller in flauwe bochten. Tweecijferige bitgecodeerde waarde. Standaard is 13.
curves 13

// `spread' (-e) maakt grotere stations mogelijk. Bereik 1 -255, standaard is 20.
spread 20

// `trainrefit' (-f) maakt het mogelijk locomotieven aan te passen.
trainrefit on

// `generalfixes' (-g) verbetert een aantal kleine dingen.
generalfixes on

// `servint' (-i) verandert het standaardonderhoudsinterval voor nieuwe locs. Bereik 1 -32000, standaard is 16000.
servint 16000

// Met `keepsmallairport' (-k) blijven kleine vliegvelden ook later in het spel beschikbaar.
keepsmallairport on

// `largestations' (-l) maakt het mogelijk meer sporen of langere stations te gebruiken.
largestations on

// `mountains' (-m) maakt treinen sneller op hellingen. Tweecijferige bitgecodeerde waarde. Standaard is 13.
mountains 13

// `nonstop' (-n): de "Non-stop"-optie werkt anders.
nonstop on

// `reducedsave' (-o) verlaagt het aantal voertuigen in het spel tijdens opslaan. Bereik 1 - (morevehicles-1).
reducedsave off

// `planes' (-p) verhoogt het maximum aantal vliegtuigen. Bereik 1 - 240, standaard is 240.
planes 240

// `loadtime' (-q) gebruikt een ander laad-/uitlaadtijdenalgoritme.
loadtime on

// `roadvehs' (-r) verhoogt het maximum aantal wegvoertuigen. Bereik 1 - 240, standaard is 240.
roadvehs 240

// `signcheats' (-s) maakt dat valsspelen met bordjes geld kost.
signcheats on

// `trains' (-t) verhoogt het maximum aantal treinen. Bereik 1 - 240, standaard is 240.
trains 240

// `verbose' (-v) toont voor het starten van TTD een samenvatting van de ingestelde opties.
verbose off

// `presignals' (-w) maakt gebruik van 'voorseinen' waarmee stations efficiÙnter gemaakt kunnen worden.
presignals on

// `morevehicles' (-x) verhoogt het maximum aantal voertuigen naar waarde*850. Bereik 1 - 40, standaard is 1.
morevehicles 1

// `mammothtrains' (-z) maakt mammoettreinen mogelijk met max. 126 wagons.
mammothtrains on

// `aiboost' (-A) verhoogt de AI-recursie met deze waarde.
aiboost 0

// Met `longbridges' (-B) kun je langere bruggen bouwen (maximaal 127 vlakjes lang).
longbridges on

// Met `extradynamite' (-D) kun je meer objecten opblazen met dynamiet.
extradynamite on

// `fullloadany' (-F) laat een trein vertrekken zodra een van de producten volledig geladen is.
fullloadany on

// Met `selectgoods' (-G) worden pas goederen geleverd als er een service voor bestaat.
selectgoods on

// `noinflation' (-I) zet alle inflatie uit, zowel voor uitgaven als inkomsten.
noinflation on

// Met `moreairports' (-J) kun je meer dan twee luchthavens per stad bouwen.
moreairports on

// `debtmax' (-L) maakt het mogelijk met 'Ctrl' alles te lenen of af te lossen.
debtmax on

// Met `multihead' (-M) kun je een trein meerdere locs geven. Extra locs koop je met 'Ctrl'. Als parameter geef je de max. extra snelheid die de extra locs opleveren, als percentage van 0 - 100, standaard is 35%.
multihead 35

// `officefood' (-O) zorgt dat kantoorflats voedsel accepteren (tropische en arctische scenario's).
officefood on

// `enginespersist' (-P) zorgt dat voertuigen te koop blijven zolang je ze gebruikt.
enginespersist on

// Met `rvqueueing' (-R) wachten wegvoertuigen voor een vol laadstation ipv om te draaien.
rvqueueing on

// `lowmemory' (-Z) staat TTDPatch toe te draaien in 2,5 MB geheugen, maar je kunt dan de voertuigmatrix tot maximaal 2 verhogen.
lowmemory off

// `win2k' (-2) maakt de Windows-versie van TTD compatibel met Windows 2000/XP.
win2k on

// `autorenew' (-Xa) vervangt voertuigen automatisch dit aantal maanden nadat ze `zeer oud' worden. Bereik -128 - +127, standaard is -6.
autorenew -6

// `bribe' (-Xb) voegt de optie `bribe' (omkopen) toe aan stadsmenu's.
bribe on

// `planecrashcontrol' (-Xc) maakt het mogelijk te bepalen wanneer vliegtuigen kunnen neerstorten. Bitgecodeerde waarde, standaard is 1.
planecrashcontrol 1

// `diskmenu' (-Xm) voegt de optie `load' (laden) toe aan het diskmenu, en 'load game' (spel laden) of 'save game' (spel opslaan, gebruik hiervoor Ctrl) aan de scenario-editor.
diskmenu on

// 'cheatscost' (-Xo) maakt dat valsspelen met bordjes geld kost.
cheatscost on

// `forcerebuildovl' (-Xr) zorgt ervoor dat TTDPatch elke keer dat je het programma start een nieuw bestand TTDLOAD.OVL of TTDLOADW.OVL maakt.
forcerebuildovl off

// `showspeed' (-Xs) geeft de huidige snelheid van voertuigen weer in hun voertuigvenster.
showspeed on

// Met `extpresignals' (-Xw) kun je verschillende soorten (voor)seinen instellen: normaal, voorsein, uitgangssein of gecombineerd sein. Je stelt deze in met 'Ctrl'.
extpresignals on

// `cdpath' (geen optie) stelt het pad naar de cd in.
cdpath
User avatar
spaceman-spiff
Retired Moderator
Retired Moderator
Posts: 20634
Joined: 28 Jul 2002 07:08
Location: Belgium
Contact:

Post by spaceman-spiff »

Grootje wrote: curves 3333
mountains 3333
verbose on
forcerebuildovl on
Can you try again with these changes ?
Well, back to work, lot's of it in the near future
Grootje
Engineer
Engineer
Posts: 8
Joined: 11 Mar 2003 16:25
Contact:

Post by Grootje »

Hi,

thanks for the quick responses! :D

but no luck sofar...

I am running the program as admin.

Thanks

Grootje
Attachments
screen shot 2
screen shot 2
TTDX w2k problem 2.jpg (145.79 KiB) Viewed 1064 times
User avatar
spaceman-spiff
Retired Moderator
Retired Moderator
Posts: 20634
Joined: 28 Jul 2002 07:08
Location: Belgium
Contact:

Post by spaceman-spiff »

Well, it does seem like my start screen !
Is there a crashlog in your folder ?

Edit: also I see he's loading custom in-game texts, is that a translated version ?
Attachments
start.JPG
start.JPG (73.83 KiB) Viewed 3501 times
Well, back to work, lot's of it in the near future
Grootje
Engineer
Engineer
Posts: 8
Joined: 11 Mar 2003 16:25
Contact:

Post by Grootje »

No crashlog and the custom file is english...didn't make any difference though... :(
User avatar
spaceman-spiff
Retired Moderator
Retired Moderator
Posts: 20634
Joined: 28 Jul 2002 07:08
Location: Belgium
Contact:

Post by spaceman-spiff »

Stange, that's the only difference with my start screen, with yours, it says loading custom text names
I've moved it to the patch forum, I 'll ask Patchman if he can have a look :wink:
Well, back to work, lot's of it in the near future
Grootje
Engineer
Engineer
Posts: 8
Joined: 11 Mar 2003 16:25
Contact:

Post by Grootje »

Thanks!

It would great to enjoy TTdX again! (used the DOS version years ago... ;-)

Grootje
User avatar
spaceman-spiff
Retired Moderator
Retired Moderator
Posts: 20634
Joined: 28 Jul 2002 07:08
Location: Belgium
Contact:

Post by spaceman-spiff »

The Patchman can't do anything without a crashlog

Can you post a screen of your game folder sorted by 'last changed', so newest ones first
Well, back to work, lot's of it in the near future
Grootje
Engineer
Engineer
Posts: 8
Joined: 11 Mar 2003 16:25
Contact:

Post by Grootje »

Hi

This is in my settings.ini:

[ttdps]
version=ver10
maximize=1
counter=8
lastdir=D:\MPS\TTWin95\
run=0
[ttd]
version=win+tdp
dir=D:\MPS\TTWin95

Hope this helps...

Grootje

p.s. cann u tell me how to create a crashlog??
Attachments
screenshot 3
screenshot 3
TTDX w2k problem 3.jpg (47.16 KiB) Viewed 3471 times
SHADOW-XIII
Tycoon
Tycoon
Posts: 14275
Joined: 09 Jan 2003 08:37

Post by SHADOW-XIII »

Grootje wrote:Hi

This is in my settings.ini:

[ttdps]
version=ver10
maximize=1
counter=8
lastdir=D:\MPS\TTWin95\
run=0
[ttd]
version=win+tdp
dir=D:\MPS\TTWin95

Hope this helps...

Grootje

p.s. cann u tell me how to create a crashlog??
THis is INI from TTDPatch Starter ... it will NOT help ....
but DID YOU TRY TO delete ttdpttxt.dat ??? then try run game
what are you looking at? it's a signature!
Grootje
Engineer
Engineer
Posts: 8
Joined: 11 Mar 2003 16:25
Contact:

Post by Grootje »

Sorry... :( No luck yet..

probably have to wait little longer...;-0

Ta

Grootje
mikeya
Route Supervisor
Route Supervisor
Posts: 439
Joined: 09 Mar 2003 10:12
Location: Schagen, The Netherlands
Contact:

Post by mikeya »

Hmm, I don't know the exact cause of this error. Neither do I have enough knowledge to point out an solution, but with my logical thinking I will tell you what came up in my mind :roll:.

I think the program tryes to write to an memoryspot wich is unwriteble for this program. Could be due damaged memory, fault in the program wich makes it write to an incorrect place or because that spot is in use by another program. Try to unload as many programs and processes and try again.
Otherwise you can also reïnstall Windows, but I rahter won't advise you that. I don't think it will help. Though I had once a similair problem with another program and after formatting my system and install everything again it worked.

Maybe Windows f*** up with the memory allocation... who knows.. :lol:
Mike,
Patchman
Tycoon
Tycoon
Posts: 7575
Joined: 02 Oct 2002 18:57
Location: Ithaca, New York
Contact:

Post by Patchman »

Hmm, I just had a closer look, and the error location is in between two lines of code. It can't be reached under normal circumstances.

This probably means your gamegfx.exe file is corrupt. Just reinstall the game and it will probably work.
Josef Drexler

TTDPatch main | alpha/beta | nightly | manual | FAQ | tracker
No private messages please, you'll only get the answering machine there. Send email instead.
Grootje
Engineer
Engineer
Posts: 8
Joined: 11 Mar 2003 16:25
Contact:

Post by Grootje »

Hi thanks for the help! it is working now.. it was indeed a corrupt file... new install with a different version did the trick! Only sound not working yet, but i have seen some post's on the forum so i will check them out first ;-)Thanks again Grootje
Post Reply

Return to “General TTDPatch”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 11 guests