[Release] MHQ TGV-Duplex 2.0
Posted: 18 Dec 2007 11:00
Update:
This has been upgraded to Ver 2.0
I was sort of wondering why all of the TGV Duplexes for LoMo where white and blue while the real ones were silver and blue. I decided to fix that,
It also bothered me that it sat funny on the tracks. I decided a little update was in order...
New Paint Job
New Graphics,
New Code,
New Pantograph's
New Bogie's
New Position on the tracks
New kitchen sink..
Maybe not the last one, this is an all new train.. get it at the same place as before.
OLD:
I thought I would be nice for our Friends on the Locomotion fanpage again. The Fanpage logo is a TVG-Duplex and since there was not a functioning TGV Duplex out yet... (poke at IA) ... I decided to go ahead and make one for them. With a little collaboration with Illegal Alien and a lot of time, we came up up with a pretty decent TGV.
MHQ, Working Bogie's, New sounds.... it is pretty deluxe (sorry, no whipped cream....)
Download Here on Locomotion Fanpage
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plastikman's MHQ TGV-Duplex
By Plastikman
2 Versions:
1 Full length with the correct 2 powercars and 8 trailers.
(Power car, 3 first class, Bar, 4 Second Class, Power car)
1 Shortend to fit into a locomotion stations with 2 power cars and 6 trailers.
( (Power car, 1 first class, Bar, 3 Second Class, Power car)
Includes New sounds.
--------------------------------------------------------------------------------
The TGV Duplex is a French high-speed train of the TGV family, operated by SNCF, the French national railway company. It is unique among TGV trains in that it features bi-level carriages. The Duplex inaugurated the third generation of TGV trainsets, and was specially designed to increase capacity on high-speed lines with saturated traffic. With two seating levels and a seating capacity of 545 passengers, the Duplex maximizes the number of passengers carried in one trainset. While the TGV Duplex started as a small component of the TGV fleet, it has become one of the system's main workhorses.
Der TGV (franz. [te?e've], train à grande vitesse, dt. „Hochgeschwindigkeitszug“, wörtlich: Zug mit großer Geschwindigkeit) ist eine französische Hochgeschwindigkeitszugsgattung. Die TGV-Züge sowie deren Geschwisterzüge Thalys und Eurostar verkehren außer in Frankreich auch in Belgien, Deutschland, Großbritannien, in den Niederlanden, Italien, Luxemburg und in der Schweiz.
Am 13. Februar 2007 wurde der alte Geschwindigkeitsrekord von 515,3 km/h vom 18. Mai 1990 inoffiziell auf 554,3 km/h und am 3. April 2007 offiziell auf 574,8 km/h erhöht. Die Höchstgeschwindigkeit im Regelbetrieb beträgt 320 km/h. Diese hohen Geschwindigkeiten können nur auf eigens dafür errichteten Schnellfahrstrecken erreicht werden. Die Gesamtlänge dieser lignes à grande vitesse (LGV) beträgt rund 1540 km. Die erste wurde 1981 zwischen Paris und Lyon eröffnet. In den ersten fünf Betriebsjahren beförderte der TGV insgesamt 60 Millionen Passagiere zwischen 37 Städten, bei einem durchschnittlichen Marktanteil auf dem von ihm bedienten Strecken von 57 %. Bis 31. Dezember 1986 hatten 107 Triebzüge 112 Millionen km zurückgelegt, bei einer Laufleistung von ca. 2500 km pro Tag
Die verschiedenen TGV-Zugmodelle wurden von GEC-Alsthom (heute Alstom) entwickelt; dieses Unternehmen stellt noch heute die meisten dieser Züge her. Mit Ausnahme einiger Postzüge zwischen Paris, Lyon und Marseille ist TGV ausschließlich ein Angebot für Passagiere. Auf dem TGV basierende Züge verkehren in Südkorea (KTX) und Spanien (AVE). Zwischen den angebundenen Städten haben die Reisen per TGV aufgrund der Zeitersparnis die Flugreisen weitgehend verdrängt.
Die TGV-Flotte umfasst 465 Garnituren (Stand: April 2007). Bis dato wurden etwa 30 Milliarden Euro in das TGV-System investiert (Stand: September 2006).
-----------------------------------------------------------------------------------
This has been upgraded to Ver 2.0
I was sort of wondering why all of the TGV Duplexes for LoMo where white and blue while the real ones were silver and blue. I decided to fix that,
It also bothered me that it sat funny on the tracks. I decided a little update was in order...
New Paint Job
New Graphics,
New Code,
New Pantograph's
New Bogie's
New Position on the tracks
New kitchen sink..
Maybe not the last one, this is an all new train.. get it at the same place as before.
OLD:
I thought I would be nice for our Friends on the Locomotion fanpage again. The Fanpage logo is a TVG-Duplex and since there was not a functioning TGV Duplex out yet... (poke at IA) ... I decided to go ahead and make one for them. With a little collaboration with Illegal Alien and a lot of time, we came up up with a pretty decent TGV.
MHQ, Working Bogie's, New sounds.... it is pretty deluxe (sorry, no whipped cream....)
Download Here on Locomotion Fanpage
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plastikman's MHQ TGV-Duplex
By Plastikman
2 Versions:
1 Full length with the correct 2 powercars and 8 trailers.
(Power car, 3 first class, Bar, 4 Second Class, Power car)
1 Shortend to fit into a locomotion stations with 2 power cars and 6 trailers.
( (Power car, 1 first class, Bar, 3 Second Class, Power car)
Includes New sounds.
--------------------------------------------------------------------------------
The TGV Duplex is a French high-speed train of the TGV family, operated by SNCF, the French national railway company. It is unique among TGV trains in that it features bi-level carriages. The Duplex inaugurated the third generation of TGV trainsets, and was specially designed to increase capacity on high-speed lines with saturated traffic. With two seating levels and a seating capacity of 545 passengers, the Duplex maximizes the number of passengers carried in one trainset. While the TGV Duplex started as a small component of the TGV fleet, it has become one of the system's main workhorses.
Der TGV (franz. [te?e've], train à grande vitesse, dt. „Hochgeschwindigkeitszug“, wörtlich: Zug mit großer Geschwindigkeit) ist eine französische Hochgeschwindigkeitszugsgattung. Die TGV-Züge sowie deren Geschwisterzüge Thalys und Eurostar verkehren außer in Frankreich auch in Belgien, Deutschland, Großbritannien, in den Niederlanden, Italien, Luxemburg und in der Schweiz.
Am 13. Februar 2007 wurde der alte Geschwindigkeitsrekord von 515,3 km/h vom 18. Mai 1990 inoffiziell auf 554,3 km/h und am 3. April 2007 offiziell auf 574,8 km/h erhöht. Die Höchstgeschwindigkeit im Regelbetrieb beträgt 320 km/h. Diese hohen Geschwindigkeiten können nur auf eigens dafür errichteten Schnellfahrstrecken erreicht werden. Die Gesamtlänge dieser lignes à grande vitesse (LGV) beträgt rund 1540 km. Die erste wurde 1981 zwischen Paris und Lyon eröffnet. In den ersten fünf Betriebsjahren beförderte der TGV insgesamt 60 Millionen Passagiere zwischen 37 Städten, bei einem durchschnittlichen Marktanteil auf dem von ihm bedienten Strecken von 57 %. Bis 31. Dezember 1986 hatten 107 Triebzüge 112 Millionen km zurückgelegt, bei einer Laufleistung von ca. 2500 km pro Tag
Die verschiedenen TGV-Zugmodelle wurden von GEC-Alsthom (heute Alstom) entwickelt; dieses Unternehmen stellt noch heute die meisten dieser Züge her. Mit Ausnahme einiger Postzüge zwischen Paris, Lyon und Marseille ist TGV ausschließlich ein Angebot für Passagiere. Auf dem TGV basierende Züge verkehren in Südkorea (KTX) und Spanien (AVE). Zwischen den angebundenen Städten haben die Reisen per TGV aufgrund der Zeitersparnis die Flugreisen weitgehend verdrängt.
Die TGV-Flotte umfasst 465 Garnituren (Stand: April 2007). Bis dato wurden etwa 30 Milliarden Euro in das TGV-System investiert (Stand: September 2006).
-----------------------------------------------------------------------------------